Alternatywne połączenie kolejowe między Katowicami a Gliwicami – rozpoczęcie prac

Rozpoczynamy ekscytujący projekt uruchomienia alternatywnej linii kolejowej, która będzie łączyła dwa główne miasta – Katowice i Gliwice. Co więcej, trasa będzie przechodziła przez Chorzów, gdzie pojawi się zupełnie nowy przystanek!
Nie od dziś wiadomo, że od prawie trzech dekad linia kolejowa nr 141 była dostępna tylko dla pociągów towarowych. Na szczęście, to właśnie ten stan rzeczy ma ulec zmianie! Z wielką pompatycznością ogłaszamy rozpoczęcie przebudowy tej linii w ramach inicjatywy Kolej Plus. Nowa trasa ma na celu zapewnienie dogodnego połączenia między Katowicami a Gliwicami, stając się atrakcyjną alternatywą dla innych środków transportu publicznego. W ramach tego ambitnego projektu, planowane jest wybudowanie lub reaktywacja siedmiu nowych przystanków kolejowych: Zabrze (Osiedle Wyzwolenia), Zabrze Makoszowy, Ruda Bielszowice, Ruda Halemba, Ruda Wirek, Ruda Kochłowice i Chorzów Hajduki.
Dzięki kompleksowej modernizacji ponad 20-kilometrowego odcinka linii kolejowej, pociągi będą mogły osiągać prędkość nawet do 120 km/h. Ta znacząca inwestycja ma na celu przyciągnięcie większej liczby pasażerów do korzystania z kolei w całym regionie śląskim.
Według komunikatu GZM, Ruda Śląska jest liderem tego projektu. Niemniej jednak, mieszkańcy Zabrza i Chorzowa również skorzystają na tym projekcie, otrzymując lepszy dostęp do komunikacji kolejowej oraz bezpośrednie połączenia z Katowicami.
Zgodnie z umową o realizacji prac projektowych i budowlanych, podpisaną w październiku ubiegłego roku, od marca ruszyły już pełną parą działania związane z inwestycją. Pierwszym krokiem będzie modernizacja toru między stacjami Ruda Bielszowice i Ruda Kochłowice. Na realizację tego zadania Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia przeznaczyła aż 116 milionów złotych.