Przebieg remontu linii kolejowej nr 131 – perspektywa mieszkańców i plany PKP
Nasz czytelnik zwraca uwagę na sprawę remontu linii kolejowej nr 131, który dotyczy odcinka między Chorzowem Batorym a Nakłem Śląskim, rozszerzając się również na Radzionków. Wyraża swoje wątpliwości co do terminowego zakończenia prac, które zaplanowano na koniec tego roku. Obecny stan prac sugeruje jednak, że realizacja tego celu może być kwestionowana.
Dodatkowo podkreśla on problem braku połączeń kolejowych dla osób, które regularnie dojeżdżają do pracy do Katowic czy Chorzowa. Zastępcza komunikacja autobusowa jest dostępna, ale wielu mieszkańcom bardziej pasuje transport kolejowy.
Katarzyna Głowacka, przedstawicielka zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, wyjaśnia, że obecnie prowadzone są prace na różnych odcinkach, w tym między Chorzowem Batorym a Chorzowem Starym, na stacji Chorzów Stary, stacji Bytom, a także na trasach Bytom – Bytom Północ oraz Bytom Północ – Radzionków – Nakło Śląskie.
Na terenie Bytomia budowlane ekipy są zaangażowane w prace nad przejściami podziemnymi i peronami. Inne działania obejmują demontaż starego dachu i budowę Lokalnego Centrum Sterowania Bytom. Dodatkowo prowadzona jest przebudowa wiaduktu kolejowego na ulicach Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki, gdzie zachowane zostaną fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzone powierzchnie ścian i gzymsów z cegły.
Jednocześnie trwają prace na obiektach inżynieryjnych na odcinku Bytom Północ – Radzionków – Nakło Śląskie.
Zakończenie prac na remontowanym odcinku linii kolejowej nr 131 przewidziane jest dopiero na rok 2025. Głowacka jednak zaznacza, że pełna zmodernizowana infrastruktura pasażerska ma zostać udostępniona już w trzecim kwartale przyszłego roku.
Tym samym mieszkańcy regionu muszą przygotować się na wiele miesięcy korzystania z komunikacji autobusowej zamiast preferowanego przez nich transportu kolejowego.